7 października 2014

DOMEK Z NIEBIESKIM DACHEM

Ostatni weekend spędziliśmy na lubelskiej wsi. Dopisała piękna, jesienna pogoda. Całą sobotę przebywaliśmy na powietrzu, wykorzystując czas bardzo aktywnie (niebawem coś więcej o tym napiszę i pokażę). W niedzielę już w drodze powrotnej do stolicy zainteresował mnie pewien obrazek.


Przejeżdżałam tę trasę wiele razy, ale nigdy jej nie widziałam. Nie zwracałam na nią uwagi. KAPLICZKA. Mały domek z niebieskim dachem stojący na miedzy wśród starych drzew. Bardzo lubię takie klimaty. Stare wiejskie kapliczki i krzyże stojące przy drogach, na polach. I stare drzewa na miedzach, jeden z istotnych elementów krajobrazu dawnej wsi, dzisiaj już odchodzący w niepamięć. Od razu przypomniała mi się moja praca magisterska, którą pisałam o ginących krajobrazach Lubelszczyzny. Bardzo miło wspominam ten czas. Godziny zagłębiania się w tematykę zamierania krajobrazów tradycyjnej polskiej wsi, poszukiwanie literatury, badania terenowe. To bardzo ciekawy temat.

Zainteresowanym polecam album: Polska ginąca - Bogusława Michalca, który porusza tę tematykę. „Obok unikalnych fotografii znajdują się w nim opisy opuszczonych obiektów, dawnych wierzeń oraz powoli porzucanych tradycji. Może dzięki tej publikacji uda się ocalić od zapomnienia bezcenny fragment polskiej kultury i zachować w pamięci niezwykle bogaty dorobek minionych pokoleń.”





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Korzystanie z treści oraz zdjęć bloga POLOWANIE NA MOTYLE (renata-fotografia.blogspot.com) bez wiedzy właściciela jest zabronione. (Dz. U. Nr 24, poz. 83)
Obsługiwane przez usługę Blogger.