16 maja 2018

DUBAJ: PALM JUMEIRACH

Pewnego upalnego grudniowego dnia, kiedy w Polsce spadł pierwszy śnieg obudziliśmy się na innym kontynencie, w małym pustynnym kraju, w którym wszystko jest możliwe. Słońce wschodziło nad piaskami, oświetlało niebieskie wody Zatoki Perskiej, zaczynaliśmy kolejny dzień w Dubaju.

Na ten dzień mieliśmy zaplanowane Wyspy Palmowe. Po śniadaniu metro, tramwaj i kolejka Monorail, która zawiozła nas na sam koniec Palm Jumeirach, w miejsce znane chyba każdemu. Ruszamy?

Wyspy Palmowe to jedna z najbardziej znanych atrakcji Dubaju. Sztucznie usypane wyspy na gorących wodach Zatoki Perskiej są symbolem miasta, symbolem bogactwa i luksusu. Każda z wysp ma kształt palmy z falochronem oddzielającym ją od wód zatoki.

Najbardziej znana z nich to Palm Jumeriach. Zaczęto ją usypywać w 2001 roku i skończono po 5 latach prac. Wyspa miała mieć charakter ekskluzywny z licznymi atrakcjami turystycznymi, luksusowymi hotelami i mieszkaniami. Dzisiaj jest jedną z największych atrakcji Dubaju. Na samym początku palmy u jej podstawy znajduje się kompleks Dubai Pearl - jedenaście wieżowców zawierających hotele, apartamenty i przestrzeń biurowo-handlową.

Na liściach palmy znajdują się luksusowe domy letniskowe, które sprzedały się w 3 dni po rozpoczęciu sprzedaży. Swój "domek" mają tam np. David Beckham, Roger Federer.
A na samym końcu, tam gdzie już kończy się droga, wyrasta przed oczami znany na całym świecie hotel Atlantis. Luksusowy obiekt, któremu nie szczędzi się zachwytów. Luksusowe pokoje z widokiem na całą palmę, prytana plaża, podwodne akwarium i pływanie z delfinami. Restauracje do wyboru do koloru i najlepsze na świecie butiki. Wszystko czego dusza zapragnie.

INFORMACJE PRAKTYCZNE:

Dojazd na Palmę: aby dojechać na palmę można wziąć taksówkę lub skorzystać z kolejki Monorail (która sama w sobie jest atrakcją).My zdecydowaliśmy się na kolejkę. Dojechaliśmy metrem do stacji DAMAC (koszt przejazdu metrem na trasie Union-Damac to 7,5 AED/ os.). Różniej przesiadamy się na tramwaj. Przejazd tramwajem na trasie Marina-Palm Jumeirach - koszt biletów - 7,5 AED/os.
I z tego miejsca ruszamy do kolejki Monorail, choć dojście do stacji nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Po opuszczeniu tramwaju musimy dostać się na przejście nad ulicą, które zaprowadzi nas parking poziomowy. Musimy przejść niemalże cały parking (idziemy za znaczkami "MONORAIL") aby dojść do stacji kolejki. Kiedy już się tam znajdziemy kupujemy bilety i ruszamy.
Koszt biletów nas sam koniec palmy (w dwie strony) - 30 AED/os.

Warto wsiąść na początku wagonu, skąd są najlepsze widoki na całą palmę.